Metin2
Fitr oleju FILTRON OP 532/2 (Ford, Mazda, Saab, Volvo) Filtr oleju Filtron OP 532/2, nieużywany, oryginalne opakowanie (pogniecione ;).
Kupiony przez pomyłkę (pasuje do MX5 ale innej generacji niż moja), ślady oleju na obudowie po nieudanej próbie montażu. Poza tym ideał.
Ford: C-Max, Fiesta V (02-), Focus Cabrio, Focus C-Max, Focus II, Galaxy II, Maverick II, Mondeo III (00-07), Mondeo IV (07-), S-Max, Transit (07);
Mazda 3, 5, 6, MX5, Tribute
Saab: 9-5
Volvo: S40 II Link: olx.pl/oferta/CID5-IDgqzi3.html
Filtr oleju Filtron OP 532/1 Ford Focus Mondeo silniki Zetec Sprzedam nowy filtr oleju do Forda Escorta lub Focusa z silnikami typu Zetec. Możliwa wysyłka Link: olx.pl/oferta/CID5-IDgG89z.html
Filtr oleju FILTRON OP532/1 Kraków F-VAT Ford O nas: Firma Uni-System powstała w roku 2006. Swoją ofertę kierujemy do osób ceniących swój czas i pieniądze. Oferujemy kompleksowe dostawy w dziedzinach:
lCzęści samochodowe l lTechnika grzewcza l lTechnika chłodnicza l lŚwiadectwa energetyczne l lMultimedialne punkty informacyjne l
Wszystkie oferowane przez nas produkty pochodzą od polskich dystrybutorów i są objęte gwarancją producenta Kontakt Uni-System os. Witkowice Nowe 27 31-234 Kraków e-mail: sklep@unisystem.com.pl
tel. 512 936 111 (pn.- pt. godz. 9-17) Wysyłka towarów Towar zwykle wysyłamy w dniu zamówienia Wysyłkę towarów realizujemy kurierem UPS lub Pocztę Polską. Odbiór osobisty Po wcześniejszym ustaleniu telefonicznym lub emailowym Płatności
lwpłata na konto bankowe numer konta: 56 2490 0005 0000 4500 6312 7649 l lPrzesyłka za pobraniem l lPłatność gotówką l
Filtr oleju FILTRON OP 532/1
Puszkowe filtry oleju są obecnie najczęściej stosowane do filtrowania oleju w silnikach spalinowych. Jednak we współcześnie konstruowanych nowoczesnych silnikach są coraz rzadziej spotykane. Doceniane w przeszłości zalety takie jak duża odporność na uszkodzenia oraz łatwa wymiana zużytych filtrów, praktycznie pozbawiona ryzyka wprowadzenia zanieczyszczeń do układu olejowego silnika, nie są już priorytetowe. Obecnie coraz bardziej liczą się zalety ekologiczne, związane z łatwą utylizacją filtrów. Pod tym względem lepsze są nowoczesne wkłady filtrów montowane w rozbieralnych obudowach. Zewnętrznie puszkowe filtry oleju są do siebie bardzo podobne, lecz mogą różnić się znacznie budową wewnętrzną. Zarówno parametry eksploatacyjne jak i cechy konstrukcyjne tej grupy filtrów muszą być dobrane optymalnie, zapewniając sprawne funkcjonowanie w systemie olejowym silnika. Na szczególną uwagę zasługują zawory znajdujące się wewnątrz filtra, gdyż to one decydują o prawidłowej pracy filtra w systemie olejowym. Wewnątrz puszkowych filtrów oleju mogą znajdować się trzy typy zaworów.
Zawór przeciwzwrotny (anti-drain back valve) ma zazwyczaj postać gumowej membrany przylegającej do wewnętrznej strony pokrywy filtra puszkowego. Membrana ta przesłania otwory, przez które dostaje się do filtra brudny olej zabezpieczając, aby po wyłączeniu silnika olej z powrotem nie wydostał się z filtra. Zawór przeciwzwrotny skraca czas suchego lub półsuchego tarcia pomiędzy ruchomymi częściami silnika, gdyż zapobiegając spływaniu oleju w stronę pompy przyspiesza dotarcie strumienia oleju do współpracujących elementów podczas uruchamiania silnika, szczególnie po długim postoju. Zastosowanie zaworu uwarunkowane jest pozycją w jakiej filtr wkręcony jest do silnika. Jeżeli filtr pracuje w pozycji "pokrywą do góry", tak jak to pokazano na rysunku poniżej, funkcję zaworu z powodzeniem przejmuje grawitacja. Zawór jest potrzebny, gdy filtr wkręcany jest z boku lub od góry korpusu silnika.
Zawór przelewowy (by-pass valve) znajduje się zawsze w systemie olejowym z filtrem pełnego przepływu (umieszczonym w układzie szeregowo). Często wbudowany jest on w samym filtrze, ale są także konstrukcje, w których zawór ten umieszczony jest w korpusie silnika. Niezależnie od miejsca, w którym się znajduje ma on jedno zadanie do spełnienia - udrożnić przepływ oleju w silniku gdy opory przepływu przez filtr są zbyt duże i istnieje niebezpieczeństwo niedostatecznego smarowania współpracujących ze sobą części. Uznano bowiem, że mniejsze szkody przyniesie smarowanie i chłodzenie brudnym olejem niż jego brak, który może spowodować nawet zatarcie silnika. Powody, dla których opory przepływu oleju przez filtr otwierają zawór przelewowy mogą być zasadniczo dwa. Pierwszym jest duża gęstość oleju, co ma miejsce zimą przy znacznych spadkach temperatur. Uruchamiając samochód po długim postoju (np. jadąc rano do pracy) zimny i gęsty olej trafia na przegrodę filtra i dużo trudniej przez nią przepływa. Powstający wtedy wzrost ciśnienia powoduje otwarcie zaworu przelewowego. Drugim powodem otwierania się zaworu przelewowego jest zużycie przegrody filtracyjnej filtra. Jeżeli filtr jest nadmiernie zabrudzony, to jego przegroda filtracyjna jest zablokowana przez zgromadzone na niej zanieczyszczenia. Zdarza się wtedy, że zawór przelewowy otwarty jest cały czas. Aby się ustrzec takiej sytuacji należy pamiętać o wymianie filtrów i oleju zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.
Zawór "EKO" (anti-syphon valve) chroni przed spływaniem oleju z filtra po wyłączeniu silnika. Pełni zatem podobną rolę co zawór przeciwzwrotny, z tą różnicą, że zawór "EKO" umieszcza się po "czystej stronie" filtra. Efekt zastosowania obu zaworów jest taki, że filtr cały czas jest wypełniony olejem, niezależnie od tego czy silnik pracuje czy nie. Znacznie skraca się wtedy czas występowania suchego lub półsuchego tarcia pomiędzy współpracującymi częściami podczas uruchamiania silnika gdyż strumień oleju szybciej trafia do silnika. Zjawisko to potocznie nazywane "suchym startem" powoduje znaczne zużycie ścierne, dlatego dąży się do maksymalnego skrócenia czasu jego występowania. Ponadto zawór "EKO" skutecznie uniemożliwia wylewanie się oleju z filtra podczas jego wymiany. Pomaga zatem chronić środowisko naturalne przed rozlewaniem się zużytego oleju silnikowego.
Silniki spalinowe o dużej pojemności często posiadają system olejowy wyposażony w dwa typy filtrów. Jeden filtr umieszczony jest szeregowo - przepływa przez niego cały olej tłoczony przez pompę, natomiast drugi wbudowany jest w układ równolegle i przepływa przez niego ok. 10% oleju, który oczyszczony powraca do miski olejowej. W takim układzie filtr pełnego przepływu jest filtrem o średniej dokładności oczyszczania, natomiast filtr bocznikowy jest filtrem dokładnym. Jako filtry bocznikowe w systemie olejowym często stosuje się wirówki, w których zanieczyszczenia separowane są z oleju w polu sił odśrodkowych. Stosuje się także filtry z przegrodą wykonana ze specjalnych włóknin lub bibuł filtracyjnych. Cechą charakterystyczną filtrów bocznikowych z przegrodą jest to, że w czasie eksploatacji ilość filtrowanego oleju zmniejsza się gdyż w miarę blokowania się przegrody filtracyjnej rosną opory przepływu. W niektórych silnikach, w których funkcjonuje szeregowo-bocznikowy system oleju wykorzystuje się filtry puszkowe z dwoma wkładami filtracyjnymi - pełnego przepływu oraz bocznikowym. Takie "zintegrowane" filtry zajmują mniej miejsca, a wymiana jest znacznie krótsza. Wewnątrz takiego filtra następuje rozdzielenie strumienia oleju na główny, kierowany dalej do silnika oraz bocznikowy, który po dokładnym oczyszczeniu trafia z powrotem do miski olejowej.
Filtry WIX FILTRON dostarczane są na "pierwsze wyposażenie" między innymi dla producentów takich jak: VW, Fiat, Suzuki, General Motors, Saab, Ford
Wymiary filtra:
- A - 75 mm
- B - 70 mm
- C - 62 mm
- G - UNF 3/4'-16
- H - 121,5 mm
- by-pass valve - TAK
- anti-drain back valve - TAK
- anti-syphon valve - NIE
Jeżeli nie jesteś pewny czy ten filtr pasuje do Twojego samochodu kliknij tutaj i sprawdź na stronie producenta
Zastosowania:
Silniki Marka______________ Model_____________________ Typ____________ Silnik___________ Produkowany___________ Uwagi IVECO (MAGIRUS) F-SERIA - F 1L411 -> - Maszyny rolnicze Marka Model Typ Silnik Produkowany Uwagi MASSEY-FERGUSON 20-SERIA MF 20 3.152 -> - Osobowe Marka Model Typ Silnik Produkowany Uwagi FORD COUGAR 2.0 16V ZETEC 1999/1 -> 2002/3 - FORD ESCORT CABRIO 1.6 16V L1E 1995/2 -> 1998/6 - FORD ESCORT CABRIO 1.8 16V - 1992/2 -> 1998/9 - FORD ESCORT V 2.0 16V RS N7A 1991/5 -> 1992/12 - FORD ESCORT VI 1.6i 16V L1E 1992/9 -> 1995/1 - FORD ESCORT VI 1.6i 16V L1H 1994/1 -> 1995/1 - FORD ESCORT VI 1.8 16V XR3i RQB 1992/2 -> 1995/1 - FORD ESCORT VI 1.8 16V XR3i RDA 1992/2 -> 1995/1 - FORD ESCORT VI 1.8 16V XR3i 4x4 RQB 1993/8 -> 1995/1 - FORD ESCORT VI 1.8 16V XR3i 4x4 RDA 1993/8 -> 1995/1 - FORD ESCORT VI 1.8i 16V Turnier RQB 1993/2 -> 1995/1 - FORD ESCORT VI 2.0 16V RS 4x4 N7A 1993/8 -> 1995/1 - FORD ESCORT VII 1.6 16V L1E 1995/2 -> 2000/9 - FORD ESCORT VII 1.6 16V XR3i L1H 1995/2 -> 1995/7 - FORD ESCORT VII 1.6i 16V 4x4 L1E 1995/2 -> 1999/1 - FORD ESCORT VII 1.8 16V RKC 1995/2 -> 1999/1 - FORD ESCORT VII 1.8 16V XR3i - 1995/2 -> 1998/6 - FORD FIESTA III 1.6 LUH 1994/1 -> 1995/12 - FORD FIESTA III 1.6 Turbo (FBJT) - 1990/3 -> 1992/6 - FORD FIESTA III 1.6 Turbo (FBJT) - 1992/7 -> 1992/10 - FORD FIESTA III 1.8 16V RDB 1992/2 -> 1995/12 - FORD FIESTA III 1.8XR2i 16V RQC 1992/2 -> 1995/12 - FORD FIESTA IV 1.6 16V Sport - 1999/4 -> 2002/3 - FORD FIESTA V 1.3 BAJA 2003/2 -> - FORD FIESTA V 1.3 S - 2003/3 -> - FORD FIESTA V 1.6 16V FYJA 2003/2 -> - FORD FOCUS I 1.6 16V ZETEC 1998/9 -> 2004/12 - FORD FOCUS I 1.8 16V ZETEC 1998/9 -> 2004/12 - FORD FOCUS I 2.0 16V ZETEC 1998/9 -> 2004/12 - FORD FUSION 1.6 DURATEC 2002/8 -> - FORD FUSION 2.3 16V AYL 2001/9 -> - FORD GALAXY I 2.0i NSE 1995/11 -> 2000/5 - FORD GALAXY I 2.0i NSE 2000/6 -> 2006/5 - FORD GALAXY I 2.3i 16V Y5B 1997/1 -> 2000/5 - FORD GALAXY I 2.3i 16V Y5B 2000/6 -> 2006/5 - FORD KA 1.6 - 2002/10 -> - FORD MONDEO I 1.6i 16V - 1993/2 -> 1996/8 - FORD MONDEO I 1.8i 16V - 1993/2 -> 1996/8 - FORD MONDEO I 2.0i 16V - 1993/2 -> 1996/8 - FORD MONDEO II 1.6i - 1996/9 -> 2000/10 - FORD MONDEO II 1.8i - 1996/9 -> 2000/10 - FORD MONDEO II 2.0i - 1996/9 -> 2000/10 - FORD MONDEO II 2.0i 16V NGA 1996/9 -> 2000/10 - FORD ORION 1.6i 16V LUK 1992/7 -> 1993/7 - FORD ORION 1.8i 16V - 1992/1 -> - FORD PUMA 1.7 16V MHA 1997/3 -> 2001/12 - FORD SCORPIO 2.0i NSD 1994/10 -> - FORD SCORPIO 2.0i 16V N3A 1994/10 -> - FORD SCORPIO 2.3i 16V - 1996/6 -> - Maszyny robocze Marka Model Typ Silnik Produkowany Uwagi LIEBHERR 600-SERIA 611 OM552 -> - LIEBHERR 600-SERIA 611 D904TB 1988/1 -> - LIEBHERR 600-SERIA 621C D904T 1988/1 -> - MELROE-BOBCAT 600-SERIA 632 14-98 -> - MELROE-BOBCAT 700-SERIA 722 FORD -> - ZETTELMEYER Z-SERIA ZG 500 F2L411 -> - ZETTELMEYER ZL-SERIA ZL 500 F2L411 -> - Dostawcze Marka Model Typ Silnik Produkowany Uwagi FORD TOURNEO 2.0i - 1994/11 -> 2000/12 - FORD TOURNEO CONNECT 1.8 DURATEC DOHC 2002/9 -> - FORD TRANSIT (95) 2.0 - 1994/7 -> 2000/12 - FORD TRANSIT (95) 2.0 NSG 1995/1 -> 2000/12 - FORD TRANSIT 2000 2.3 16V E 5FA 2000/3 -> 2006/7 - FORD TRANSIT CONNECT 1.8 DURATEC DOHC 2002/9 -> - VOLKSWAGEN TRANSPORTER/BUS (24, 25) 1.6 CT 1979/5 -> 1982/12 - VOLKSWAGEN TRANSPORTER/BUS (24, 25) 1.9 DF 1982/8 -> 1992/7 - VOLKSWAGEN TRANSPORTER/BUS (24, 25) 1.9 DG 1982/8 -> 1992/7 - VOLKSWAGEN TRANSPORTER/BUS (24, 25) 1.9 DH 1983/1 -> 1985/7 - VOLKSWAGEN TRANSPORTER/BUS (24, 25) 1.9 GW 1983/8 -> 1985/7 - VOLKSWAGEN TRANSPORTER/BUS (24, 25) 2.1 DG 1985/8 -> 1992/7 - Wózki podnośnikowe Marka Model Typ Silnik Produkowany Uwagi LINDE H-SERIA H 12 VW DIESEL -> - LINDE H-SERIA H 15 VW DIESEL -> - Kompresory Marka Model Typ Silnik Produkowany Uwagi INGERSOLL-RAND P-SERIA P 140 WD 3.152 -> -
Numery innych producentów/zamienniki: WL7077 - WIX, PP-4.9.2 - Sędziszów, H14W23 - Henghst, OC 606 - Knecht
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą na innych aukcjach
W swojej ofercie posiadamy pełen asortyment części samochodowych.
e-mail: sklep@unisystem.com.pl
UniSystem 2009 Zobacz inne nasze aukcje [DANE_EU]OjPde5T3wYAP2dGqpyZWjiaml2SxRdYWhJF0yYM4vC3hc/M0yv5CuC8yzz7Qp4R/9i8gZd1Pv+OcRG5BMZa4GB7Fte6Hi6y4ov0Y83/65u0=[/DANE_EU] Link: allegro.pl/-i6076309322.html
Filtr oleju ! OP 532/1 FILTRON Witam mam na sprzedaż filtr oleju do ford ka ,Cougar, Escort, Fiesta Focus, Mazda 2 oraz Chrysler PT Cruiser. Link: olx.pl/oferta/CID5-IDfIg7D.html
Filtr oleju do Ford Escort MK7 1999r. 1.6 benz. 16v 90KM ZETEC Zostało mi trochę części po poczciwym Escorcie. Tu oferuję filtr oleju FILTRON OP 532/1. Oczywiście nieużywany :)
Cena dotyczy odbioru własnego. Chętni spoza Szczecina muszą doliczyć koszty wysyłki w wysokości 15,- zł, co się mało opłaca. Ogłoszenie jest pomyślane raczej jako dodatkowe, przy zakupie części z innych moich ogłoszeń, przy jednym koszcie wysyłki.
Link: olx.pl/oferta/CID5-IDfxRWl.html
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrafalstec.xlx.pl
|
|
|